news...

שוכבים לרוחב בטיסה - הפטנט של אייר ניו-זילנד

INNONATION Recruits Israeli Doctors to
Mitigate the Impact of Coronavirus

הרפואה בישראל מתגייסת למאבק בנגיף הקורונה

אדריכלות מהעיניים של טל פרידמן

"גוגל אמזון פייסבוק ואפל לוקחים את הסטארטאפים"

"יש להתחיל ללמוד תכנות כבר בגיל הגן – זו השפה העתידית"

עודכן ב: 17 דצמ 2019

"אימוץ הטכנולוגיה בחינוך הוא חשוב, אבל הטכנולוגיה אינה מטרה בפני עצמה. היא אמצעי לאפשר למידה חדשנית ולאמץ שיטות חדשניות בתחום החינוך כגון מציאות מדומה ומציאות רבודה".


כך אמר אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה בכנס 2020 EdutExpo , שנערך אתמול באולם האירועים Lago בראשון לציון. הכנס התקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה הפועלת להעצמת המורות, המורים והגננות בישראל באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, הסתדרות המורים ובנק מסד. בצמוד לכנס התקיימה תערוכה בה הוצגו פתרונות לקידום ההדרכה וההוראה.


Uri Ben-Ari, founder and president of Athena Fund At EdutExpo 2020. Photographer: Niv Kantor


נשיא קרן אתנה ציין כי 50% מהמקצועות כיום ייעלמו בעשור הקרוב ובמקומם יתפתחו מקצועות חדשים, דבר שלמעשה מתרחש כבר היום. "הבעיה היום במערכת החינוך היא שאנו מלמדים את המקצועות שייעלמו, אבל לא יודעים איזה מקצועות חדשים יתפתחו" אמר בן-ארי. "אנו צריכים לצייד את התלמידות והתלמידים בכישורים של המאה ה-21 כדי שיוכלו למצוא עבודה. כל תלמיד ותלמידה צריכים ללמוד תכנות כי זו השפה העתידית, ולדעתי צריך להתחיל ללמוד תכנות כבר בגיל הגן".


בן-ארי ציין כי התפקיד של המורות והמורים משתנה היום והם הופכים למנחים, המדריכים את התלמידים חלק גדול מהזמן כיצד ללמוד בעצמם, ורק לאחר מכן מעבירים ידע ומבצעים הערכה לגבי התלמידים. "המורות והמורים צריכים להתרגל לעידן החדש, להמנע יותר מדחיסת ידע, ולהפוך למנטורים ומדריכים" אמר בן-ארי. "יש מהפיכה ביכולות הדיגיטליות של התלמידות והתלמידים. הם מתקשרים עם העולם באמצעים דיגיטליים והם מעדיפים סביבות לימודים אינטראקטיביות, ואמצעים דיגיטליים, כגון יוטיוב, ולאו דווקא סביבת לימודים המבוססת על הקשבה. המערכת צריכה להתאים את עצמה לדור ה-Z, שמעדיף את האמצעים הדיגיטליים".


עוד כתבות בתחום האד-טק


- האם הבינה המלאכותית הולכת להחליף את המורים?


- למה זו הזדמנות טובה להשקיע באד-טק


The way to NYC school goes through VIA -


בן-ארי ציין עוד כי הטכנולוגיה גרמה למהפכה בתהליכי הלמידה, מה שנקרא לדבריו, "לב המהפכה התעשייתית הרביעית, והשינויים בתחום מהירים מאוד. "בעוד שלקח כ-8,000 נשים לעבור מהחקלאות המסורתית למהפכה התעשייתית, כיום השינויים מתחוללים בקצב של שבועות וימים", אמר.


בהמשך דבריו נתן בן-ארי דוגמאות מהנעשה במערכות החינוך במדינות בעולם. "בסינגפור, למשל, כל המורים והתלמידים מקבלים מחשבים אישיים בחינם וכל המורים עוברים הכשרה טכנולוגית. בסין, הממוקמת במקום הראשון במבחני פיז"ה, יש בה שילוב גבוה של טכנולוגיות בחינוך, בעיקר בבייג'ינג ובשנחאי, ובעיקר טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דטה. באסטוניה, הכל ממוחשב, והמדיניות של משרד החינוך האמריקני היא שכל המורים ייהנו מתשתית תקשוב. בפינלנד, ההוראה היא אחד משלושת המקצועות החשובים במדינה, לרבות החינוך הטכנולוגי".


לסיכום ציין כי "לא מספיקה הטכנולוגיה, צריך גם חדשנות. טכנולוגיה בלי חדשנות לא תעשה את השינוי הנדרש".


#אורי_בן_ארי #קרן_אתנה #EdutExpo #חינוך #EDTECH #אדטק

Been to a > conference  or exhibition? Let us know

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon

@ all rights reserved to start from bereshit

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon