news...

שוכבים לרוחב בטיסה - הפטנט של אייר ניו-זילנד

INNONATION Recruits Israeli Doctors to
Mitigate the Impact of Coronavirus

הרפואה בישראל מתגייסת למאבק בנגיף הקורונה

אדריכלות מהעיניים של טל פרידמן

"גוגל אמזון פייסבוק ואפל לוקחים את הסטארטאפים"

?כיצד יצליחו מנהלי נכסים לשרוד בעידן הדיגיטל



ניהול תשלומי שכר דירה? יש אפליקציה לזה. הזמנת תיקונים ושיפוצים? גם לזה יש אפליקציה.

כיום ניתן להציג דירה ללקוח באמצעות חבילה של תוכנות המאפשרות צפייה וירטואלית, ובדיקות רקע בענן, כמעט בזמן אמת.

מכאן נשאלת השאלה, אם לבעלי-בית ומשכירים יש גישה לטכנולוגיות מתקדמות, מהו התועלת והערך של מנהל נכסים מקצועי בשנת 2019?

כניסת טכנולוגיות לכל תחומי חיינו מהווה מהפכה של ממש בתולדות המין האנושי, כזו שניתן להשוותה להמצאת הדפוס, המהפכה החקלאית או המהפכה התעשייתית. כל המהפכות הללו חוללו שינוי באופן ההתנהלות החברה, וכך גם פה, באמצעות פיתוח טכנולוגיות המשלבות מציאות מדומה או רבודה ובינה מלאכותית שחדרו לעולמות מדעי החיים (ביו-טק), הבנקאות והפיננסים (פינטק), החינוך (אד-טק), התיירות (טראוול-טק), הרכב וכמעט כל תחום שאנו נוגעים בו. כל כניסה של טכנולוגיה דיגיטלית יוצרת "הפרעה" (distruption) באותו ענף, באופן דומה להפרעה שפייסבוק וגוגל חוללו בשוק התקשורת, כפי שאמזון חוללה בשוק הקמעונות ולזו שפייפאל חוללה בשירותי התשלומים.

עוד לכתבות בתחום הפרופטק

- חברות הנדל"ן החלו להשקיע בטכנולוגיות נדל"ן

- חברת הסטארט אפ ג'ונס גייסה 4.6 מיליון דולר

- מהכדורסל לפרופטק

כחלק מהמהפכה, נמצא בצמיחה מואצת תחום הפרופטק (Proptech), העוסק בחדשנות בתעשיית הנדל"ן. מחדשנות בענף התיווך, דרך תכנון רחובות וערים ועד ניהול נכסים. אם כך, נחזור על השאלה, מה עתידו של מנהל נכסים בעידן הדיגיטלי?

אז ככה, הפסימיים בתעשיה, מחזיקים בדעה קודרת לפיה ימיהם של מנהלי הנכסים ספורים. יודעי דבר המחזיקים בדעה אופטימית סוברים לעומת זאת, כי לא מדובר בהתנגשות חזיתית בין העולם הטכנולוגי לזה האנושי, ויחד עם זאת לא ניתן להמשיך לשמר את הסטטוס קוו שהיה נהוג עד היום. אי אפשר להחזיר את השעון לאחור ולשוב למציאות ללא אמצעי הטכנולוגיה, אלא יש למצוא את דרך המלך בה שוכרים ובעלי נכסים יחדיו, יהנו מהכלים הטכנולוגיים החדשים. וכמו שאוהבים לומר, בואו נהפוך את הלימון ללימונדה, אותן הפלטפורמות שנדמות כמאיימות על מנהלי נכסים, בעצם חושפות עבורם הזדמנות המאפשרת יצירת ערך עבורם.

הדרך הישנה: מנהלים נגד שוכרים

מנהלי נכסים לחוצים באופן קבוע. הם מתמודדים עם שלל מחויבות הכוללות הצגת הדירות ללקוחות ושיפוצים נדרשים, לצד דשדוש בערימה של ניירת הכוללת קבלות וצ'קים שהם נדרשים לאסוף ולשלוח. ההנחה היא כי כולם משתדלים לספק רמת שירות גבוה, אך קיימת תופעת לוואי מצערת של מעבר מתמיד בין רשימת המטלות, כך שניהול עבודת מנהל הנכסים לא תמיד מתבצעת באופן מקצועי ויעיל. כך למשל, מרגע חתימת החוזה, מרבית האינטראקציה בין השוכר למנהל הנכס מתרחשת בקונטקסט שלילי – כאשר שכר הדירה לא שולם בזמן או ההסקה הפסיקה לפעול. כפועל יוצא, שני הצדדים נרגזים ונוצרת אווירה לוחמנית של מנהלים נגד שוכרים. למען הסר ספק, לא מדובר במשהו מכוון. אבל כאשר הם נשטפים בים אדמיניסטרציה ותפעול, חלק ממנהלי הנכסים פשוט לא מצליחים לתעדף שירות לקוחות.

במשך שנים, זה היה הסטטוס קוו המקובל, ומנהלי נכסים קיבלו את המצב כנתון שלא ניתן לשינוי. שוכרים ומנהלי נכסים לא ציפו שתהיה ביניהם מערכת יחסים חיובית. אך כיום, הסטנדרט הישן כבר לא עומד בציפיות, ויותר מכך, נמצא כי מערכת יחסית שכזו גורמת לנזק עסקי משמעותי.

סקר שביצעה חברת buildium מארה"ב בהשתתפות של למעלה מ-1,200 שוכרים ממגוון אוכלוסיות גילה כי 17% מהשוכרים שהחליטו לעזוב את מקום מגוריהם הנוכחי עשו זאת כי הם לא אהבו את מנהל הנכס או את בעל הבית. 17% נוספם ציינו כי הסיבה למעבר היתה תגובה איטית או לא מקצועית לבקשות תיקונים. כמו-כן נמצא, כי יותר ויותר בעלי דירות מעדיפים תקשורת דיגיטלית: שוכרים מעדיפים לתקשר עם מנהל הנכס דרך הרשת ולשלם שכר דירה באמצעיים אלקטרוניים או דרך אפליקציה. ללא ספק, המצב משקף את העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כשרוב האינטראקציות שלנו, מהזמנת אוכל ועד מציאת אמצעי תחבורה, מנוהלות בצורה דיגיטלית.

המודל החדש: מנהל נכס כבעל ברית

הבשורות הטובות הן שהניסיון לעמוד בציפיות החדשות מאפשרת למנהלי נכסים להפוך את היוצרות בכל הנוגע לממשק עם שוכרים. נכון שקיימת עקומת למידה שמנהלי נכסים צריכים ליישר באמצעות יישום כלים חדשים ואימוץ מערכות דיגיטליות, אך התוצאה הסופית עבורם מייצרת הזדמנות לעצב מחדש את דמותם, להפוך מאויב לבעל ברית ועל הדרך גם להקפיץ רווחים.

שימוש בטכנולוגיה מתאימה יכול לסייע להעביר את הפוקוס של עבודת מנהל הנכסים מתפעול המשימות השוטפות לשירות - כזה שיהיה בעל ערך עם אינטראקציה אנושית הבונה את מערכת היחסים ומרחיב את העסק. במקום לשרוף שעות ברדיפת תשלומים וניהול תיקונים, מנהלי נכסים יכולים לדאוג מראש לצרכים של השוכרים ושלהם, באמצעות שימוש באפליקציות ייעודיות, שדרוג מכשירים עוד לפני שהם מתקלקלים, ייזום אירועים קהילתיים, ויצירת מגעים עם בעלי בית חדשים להרחבת בסיס הלקוחות.

אין הכוונה להתרוצצות סיזיפית, אלא לאימוץ תפיסה של מתן שירות, בדומה למארח, שצופה צרכים מראש ומתייחס לבעלי נכסים ולשוכרים כלקוחות, ולא כהפרעות. האלמנטים האנושיים הללו הם היוצרים בידול אמיתי בשוק רווי ותחרותי. ההיכרות המעמיקה שיש למנהלי נכסים עם הדיירים, השכונות והקהילות אותם הם משרתים, יכולה להפוך אותם לנחוצים יותר מתמיד לבעלי נכסים, והם יכולים לתת אינסייט על הזדמנויות לרכישה, מכירה והשקעת נכסים ועל רגולציות וחוקי עזר מקומיים המשתנים תמידית.

אחת מאפליקציות שפותחו היא זו של חברת הסטארט אם גסטי (Guesty) הישראלית שהוקמה ב-2013 על-ידי האחים עמיעד וקובי סוטו. הפלטפורמה שפיתחה החברה מתחברת לשירותים דוגמת Airbnb, בוקינג.קום ואחרים, ומרכזת את כל תהליך ניהול הנכסים, ההזמנות והתשלומים, התקשורת עם השוכרים וניהול תחזוקת הנכס. החברה פונה לחברות הניהול של הנכסים, ומבצעת עבורן אוטומציה לתהליכים כמו הזמנת מנקה, ומציעה שירותי מענה 24/7 לפניות בנוגע לנכסים בכל הפלטפורמות השונות דרך תיבה אחת, המשלב צ'טבוט ונציגי שירות. המערכת מסננת אורחים פוטנציאלים באופן אוטומטי ומספקת להם הנחיות דוגמת דרכי הגעה, יצירת קשר, וסיסמאות לאינטרנט האל-חוטי. בנוסף, הפלטפורמה כוללת בתוכה גם מרקטפלייס לשירותים נלווים לניהול הנכס מגורמי צד שלישי, הכולל כלים כמו פתרונות חכמים לניהול נכסים מרחוק וכלים לתמחור דינאמי. לבעלי הנכסים, הפלטפורמה מספקת מידע ותובנות פיננסיות.במהלך השנה השלימה החברה סבב גיוס C של 35 מיליון דולר.

ייתכן שניהול נכסים – ושוק הנדל"ן בכללי – עדיין לא חוו את מלוא ההשפעה של דיסרפשן דיגיטלי, אבל גל השינויים החל. עם עליית הכלכלה הדיגיטלית והנוחיות שהגיעה עמה, השתנו ציפיות המשתמשים בהתאם. במגוון תעשיות, קיימת בקרב הצרכנים מודעות כל כך גבוהה לאפשרויות הניצבות בפניהם, שהדרך היחידה לחברות להיבדל טמונה בחוויות שהן יוצרות. ניהול נכסים אינו יוצא דופן. על מנת להסתגל ולהמשיך לשגשג, צריך להפיק את הלקחים שנלמדו בתעשיות האחרות שכבר חוו טרנספורמציה דיגיטלית, במקום להתעלם מהם.

אילו פיתוחים טכנולוגים נוספים לניהול נכסים אתם מכירים? עדכנו אותנו!

#Proptech #פרופטק #מנהלנכסים #Guesty #שוכרים #סחרמקוון

Been to a > conference  or exhibition? Let us know

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon

@ all rights reserved to start from bereshit

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon