news...

שוכבים לרוחב בטיסה - הפטנט של אייר ניו-זילנד

INNONATION Recruits Israeli Doctors to
Mitigate the Impact of Coronavirus

הרפואה בישראל מתגייסת למאבק בנגיף הקורונה

אדריכלות מהעיניים של טל פרידמן

"גוגל אמזון פייסבוק ואפל לוקחים את הסטארטאפים"

משדרגים קניון? בסין החלו לעקוב אחר הרגלי הצריכה של המבקרים


כבר ב-2017 פרסם קרדיט סוויס דו"ח לפיו כ-250 מתוך 1,040 הקניונים בארה"ב, עתידים לעמוד בפני סגירה עד 2022. הייתכן? כיצד הפך הקניון, סמל תרבות הצריכה האמריקאית, למפגע כלכלי? לכאורה התשובה ברורה וסומנה פעמים רבות על פני כותרות העיתונים הכלכליים - אמזון ושאר פלטפורמות המסחר המקוון. אבל עדיין, עליית האי-קומרס רחוקה מלבשר על מותה של הקמעונאות הפיזית בארה"ב. עדות לכך ניתן למצוא באיתנותם הכלכלית של המרכזים המסחריים הפתוחים. בארה"ב פועלים כיום כ-1,040 קניונים, אל מול כ-116,000 מרכזים מסחריים פתוחים. כדי להמשיך ולהישאר רלוונטי, מודל הקניון הסגור המקובל מוכרח להשתנות.


בארה"ב השינוי בולט, כאשר לחלק מהקניונים נכנסה אמזון עצמה, "מחריבת הקניונים" והפכה חלק מהם ל"מרכזי הגשמה". למעשה חברת אמזון מבינה שעליה לנצל את שטחי הקניונים שהלכו לעולמם לטובת הגעה ישירה ומהירה יותר ללקוחות הקצה על-מנת להתגבר על הק"מ האחרון (Last Mile). רק לדוגמא, לפחות שישה קניונים "מתים" ברחבי ארה"ב עברו בשנה האחרונה תהליך של שינוי מחדש לקראת הפיכתם למרכזי ייצור ולוגיסטיקה. הקניון הריק ששכן בעיר יוקליד (Euclid) שבמדינת אוהיו ארה"ב, למשל, נמצא בשנה האחרונה בתהליך שיפוץ ושדרוג מחדש לקראת הפיכתו ל"מרכז ההגשמה" של אמזון. זאת, זמן קצר לאחר שחברת אמזון הקימה את המרכז החדש שלה בצפון רנדל שבאוהיו.

לדעת חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE, אנו צפויים לראות תהליכים דומים כאלה בעולם כולו. חברת ייעוץ הנדל"ן CBRE מצאה לפחות 24 נכסים ברחבי ארה"ב שבעבר שימשו למרכזים קמעונאיים מובהקים, כחנויות ומרכזים מסחריים ואילו בשנה האחרונה נמצאים בתהליך של שינוי לטובת הקמת מחסן סחורות או סוג של מרכז שרשרת אספקה.

כל זה טוב ויפה, אך מה יעלה בגורלם של הקניונים שלא ממש שפר עליהם מזלם ואמזון לא רואה אותם אטרקטיביים עבורה?

בסין מצאו פתרון מול הסחר המקוון: מעקב אחר כל קונה והרגלי הצריכה שלו. קניון Tongzhou Wanda Plaza בבייג'ינג, אחד הקניונים המשמעותיים המנוהל על-ידי קבוצת דאליאן וונדה (Dalian Wanda Group), התקין מצלמות המשתמשות בטכנולוגיית זיהוי התנהגות כדי לעקוב אחר תנועות הקונים. המצלמות המשוכללות בוחנות כמה זמן אדם מתמהמה בחנות והאם הוא יוצא החוצה עם תיק ביד. הטכנולוגיה לוכדת דפוסי קניות ובכך עוזרת בין היתר לבעל הקניון לבצע אופטימיזציה טובה יותר לפריסות הסוחרים. מדובר בטכנולוגיה המשתמשת בין היתר במצלמות לזיהוי פנים וטכנולוגיות נוספות המסייעות לשיפור חווית הקניה. אף שמידע רגיש, הכולל תמונות פנים של אנשים, אינו מאוחסן במערכת, כדי למנוע סיכון בהפרת פרטיות וסכסוכים משפטייים פוטנציאלים, ללא ידיעת הקונים המערכות הללו כוללות אפשרות לאבחן ולתפוס אדם, לנתח את גילו, דפוס הקניות שלו ומגדרו. בשיטה הזו מתבצע אחר הקונים סוג של מעקב והם גם מזוהים בביקור הבא שלהם בקניון.


הטכנולוגיה המיוחדת שפותחה מפעילה למעלה מ-10,000 חיישנים המצליחים לזהות גם רמות חום ולחות, ולהבחין בין מצב תקין (בישול במסעדה) או כאשר מתעוררת סכנה (שריפה). במידה וצצים נתונים המזהירים מפני סכנה קרבה, נשלחות התראות לעובדי תחזוקה בשטח, בדומה לנהגי Uber המקבלים הזמנה. במידה ואין צורך בסיוע אנושי, מופועלות אוטומטית מערכות שונות דוגמת תרסיסי מים.

אגב, במספר קהילות וישובים בסין הותקנו למעלה מ-500 אלף חיישני מעקב, במטרה לעקוב אחר הנעשה ולצמצם את שיעור האירועים הפליליים במקום, מגניבה ועד חטיפה.

איך ישראל קשורה לזה?

באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים, אחת מנשות העסקים בסין שבבעלותה קניונים ומגדלי משרדים, החלה להשתמש באפליקציה הנקראת Inno לבקרת גישה בבנייני המשרדים שלה בשנגחאי. במעקב אחר הנכנסים והיוצאים מהבניינים התגלה ממצא מפתיע לפיו באחד המגדלים במרכז העיר 70% מהעובדות היו נשים. מכאן התקבלה החלטה לשפץ את אחד הקניונים, Xintiandi Plaza, הממוקם ממש מתחת לבניין משרדים סמוך הנמצא בבעלותה ולהתאים חמש קומות מהקניון לנשים בלבד. החנויות שעברו שיפוץ ואופטימציה הכניסו מותגים מניו יורק, בין היתר של מעצב האופנה יליד טייוואן ג'ייסון וו וגם את מותג הקוסמטיקה הישראלי, AHAVA.

אגב, כדי למשוך עוד קונים, נעשה שימוש בנתונים נוספים באמצעותם דואגים מנהלי הקניון לחלק קופונים ייעודיים לכל קונה ומפות המפרטות את מיקום החנויות בקניונים. הדבר עובד באמצעות הפעלת אפליקציית WeChat's, המעדכנת את הקונים על כל המתרחש. האפליקציה מופעלת פעם אחת בלבד (לאחר מכן הקונה כבר מזוהה באופן אוטומטי), באמצעות מסך מגע המותקן באחת הקומות בקניון, עם הזנת מספר הטלפון של הקונה. כך נוצר מצב שבעלי הקניון מקבלים גישה להרגלי הקניות של הקונים. כל שליחת קופון, הנחה על כוס קפה, שובר חניה חינם לרכב ושוברי קניה לחנויות מותגים הרלוונטים לאותו קונה - מתקבלים דרך מסך המגע, אחר התחברות אליו והזנת הפרטים, כאמור. התהליך כולו מותווה עם טכנולוגיית זיהוי פנים, כך שמבקרים בפעם השנייה רק ​​צריכים לעמוד מול המסך.

עם החדירה הגוברת של המסחר האלקטרוני, התעשייה הקמעונאית מתמודדת עם תחרות קשה. בעלי קניונים צריכים היום להיות חמושים בכלים כמו בינה מלאכותית, ביג דאטה ואנליטיקס, מציאות מדומה ומציאות רבודה ועיצוב בעזרת מחשב (CAD), ובאמצעות זאת לבצע אופטימיזציה של פעולות ההופכות את החלטת הקניה למהירה יותר, חדה וחווייתית.

#אמזון #קניונים #מרכזיהגשמה #AHAVA #סחרמקוון #מסחראלקטרוני #סין

Been to a > conference  or exhibition? Let us know

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon

@ all rights reserved to start from bereshit

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon